دانلود تحقیق در مورد سازمان اوپك

دانلود تحقیق در مورد سازمان اوپك

0 2.2k
دانلود تحقیق در مورد سازمان اوپك

با دانلود تحقیق در مورد سازمان اوپك در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق سازمان اوپك را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق سازمان اوپك ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد سازمان اوپك

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:20 صفحه

قسمتی از فایل:

 سازمان كشورهاي صادركننده نفت؛ اوپك OPEC)1)

مقدمه:

نفت و منابع درآمدي ناشي از صادرات آن نقش حياتي در عملكرد و تحولات اقتصادي كشورهاي نفت‌خيز و صادركننده نفت دارد. امروزه بيش از 50 درصد درآمد كشورهاي عمده نفت خيز به طور مستقيم و غيرمستقيم به درآمدهاي صادراتي اين ماده خام بستگي دارد و نوسانات اقتصادي اين كشورها تابع نوسانات اين منبع درآمدي است و در حال حاضر يك همبستگي كامل بين اقتصاد سياسي اين كشورها و اقتصاد سياسي نفت و عمدتاً به صورت يكسويه وجود دارد.

عدم جايگزيني نفت خام با ساير صورت‌هاي انرژي در طول قرن بيستم، نشان دهنده اهميت اين انرژي با توجه به صرفه اقتصادي براي استخراج آن و نيز ارزش افزوده اين ماده نسبت به ساير صورت‌هاي انرژي است. در حاليكه بشر در بكارگيري انرژي‌هاي جايگزين به پيشرفت‌هاي چشمگيري نائل آمده است، اما نفت همچنان در كانون فعاليتها و هنرهاي ايجاد ارزش افزوده و تحصيل حداكثر سود قرار دارد. امروزه نفت تقريباً تنها ماده حياتي در فعاليتهاي اقتصادي جهاني است و تحول تكنولوژي و توسعه دانش اگر چه ابزار قدرتمندي براي استخراج ارزش افزوده به شمار مي‌روند اما اين ابزارها و دانش‌ها با تكيه بر ابزارهاي مادي از جمله نفت است كه منافع اقتصادي آنها را بهينه مي‌كند. اما نكته مهم در واقع تدارك ابزار و دانش استحصال براي حداكثر كردن ارزش افزوده اين منبع است و هر كشوري كه اين ابزارها را در اختيار دارد، از منابع خود بهره‌مندي بيشتري را عايد خود مي‌كند.


8,000 تومان