دانلود تحقیق درمورد يونان باستان

دانلود تحقیق درمورد يونان باستان

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد يونان باستان

با دانلود تحقیق در مورد يونان باستان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق يونان باستان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق يونان باستان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد يونان باستان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:11 صفحه

قسمتی از فایل:

 يونانيان مي گفتند نظام طبيعت و عقل ، زيبا و ساده است و زيبايي اشياء با شناخت ما از آنها يکي است.

بدين ترتيب زندگي زيبا ودستيابي به روح زيبا در پي آن جمله معروف يوناني " خودت را بشناس " مي آيد. در اينجا "خود" ازاهميت درجه اول برخورداد ميشود وهمچنان که ادمي در جهت خودآگاهي پيش ميرود ضرورتا از طبيعت نيز آگاه ميشود.

انسان در مقام برترين آفريده و بالاترين ارزش طبيعت تلقي ميشود و يونانيان بودند که دموکراسي را همراه با چهره طبيعي و واقعي انسان در هنر آفريدند. اين ستايش از فرد و از طريق ستايش طبيعت آدمي هنر يونان را به سمت اولين گرايشات ناتوراليستي ( طبيعت گرايي) پيش ميبرد.
هنر يوناني با فرهنگ يوناني ، ترکيب فشرده اي ازاضداد گونه اي هماهنگي ميان عاطفه عميق و نظام دقيق منطقي تشکيل ميدهد. روشني و تقارن اين هنر سرد نيست بلکه خيره کننده است. شکلهايش ميتواند دقيق و مطابق اصول رياضيات و درهمان حال سرشار از زندگي باشد.


*
جغرافيا

يونان در نقطه مقابل مصر با دشت هاي رسوبي و جلگه هاي صحرايي و تابش بي تغيير آفتاب ، کشوري است با جغرافيا و آب وهواي متغير. زمستانهاي سرد و تابستان هاي گرم . تقريبا هميشه نسيم خنک از جانب دريا ميوزد. هواي فوق العاده صاف و جو تقريبا بلورين آن را غالبا لکه هاي پراکنده ابر از يکدستي در مي آورد.
به همين علت شگفت آور نيست که يونانيان با علاقه اي که به طبيعت داشتند ، کوهستانها ، جنگلها ، رودها ، آسمان و دريا را سکونتگاه خدايان دانسته اند.

*
پرستش خدايان

پرستش طبيعت به پرستش شخصيت ها تکامل ميبخشد . خدايان شکل هاي انساني به خود مي گيرند که عظمت و نجابتشان از ضعف اخلاقي انسان مبرا نيست. بر خلاف خدايان مصر و بين النهرين يگانه تفاوت انسانها و خدايان اين بود که خدايان فنا ناپذير بودند. در واقع آنها با خدايان خويش زندگي ميکردند . آنها را ميديدند ، ستايش ميکردند و حتي گاهي به ايشان معترض ميشدند.
آنها به تقدير غير قابل پيش بيني شده اي اعتقاد داشتند که براي گريز از آن با خدايان رابطه اي دوستانه برقرار ميکردند و براي رهايي از خشم انها قرباني ميکردند و براي ستايش آنها مراسم متنوع برپا ميداشتند.


4,000 تومان