دانلود تحقیق درمورد علم و فرهنگ

دانلود تحقیق درمورد علم و فرهنگ

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد علم و فرهنگ

با دانلود تحقیق در مورد علم و فرهنگ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق علم و فرهنگ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق علم و فرهنگ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد علم و فرهنگ

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:51 صفحه

قسمتی از فایل:

 صحنه ی علم و فرهنگ وسیع ترین و پرشورترین میدان های خدمات اسلام است . سرعت پیشرفت و توسور کلیت و شمول و همه جانبگی، شرکت طبقات مختلف اجتماع، اشتراک مساعی ملل گوناگون چیزایی است که اعجابها را در مورد تمدن اسلامی بحث برانگیخته است . جرجی زیدان می گوید:

عربهای مسلمان در مدت یک قرن وا ندی مطالب وعلوم را به زبان خود ترجمه کردند که رومیان در مدت چندین قرن از انجام آن عاجز بودند، آری مسلمانان در ایجاد تمدن شگفت آور خود در غالب موارد به همین سرعت پیش رفته اند[1].

مسلمین علومی را که در فهم و درک قرآن وسنت به آنها نیاز داشتند از قبیل علم قرائت، تفسیر، کلام، فقه، حدیث، نحو، صرف، معانی، بیان، بدین و سیره بندی وغیر اینها ابداع و اختراع کردند واگر اقتباس کردند اقتباسشان ناچیز بوده است . و علومی را که محصول تمدن آن روز و نتیجه ی مساعی و زحمات ملل دیگر بود از طبیعی و ریاضی ونجوم و طب و فلسفه ... برای خود ترجمه ونقل کردند و برآن ها افزودند .



[1] - تاریخ تمدن اسلام .ص 247


15,000 تومان