دانلود تحقیق درمورد اخلاق اسلامي

دانلود تحقیق درمورد اخلاق اسلامي

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد اخلاق اسلامي

با دانلود تحقیق در مورد اخلاق اسلامي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اخلاق اسلامي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اخلاق اسلامي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اخلاق اسلامي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:11 صفحه

قسمتی از فایل:

 1ـ پيش فرضهاي فلسفي

انسان مركب از دو جوهر متمايز روان و تن است . بدن بستري براي رشد و سعادت و يا سقوط و شقاوت جان آدمي است . حقيقت وجودي انسان را روان او تشكيل مي دهد

2 ـ مباني كلامي

حكيمانه بودن خلقت عالم و آدم از مباني كلامي اخلاق اسلامي است . هدفمند بودن خلقت و تفسير هدف آن ، در علم كلام صورت مي گيرد . هدفت خداوند از خلقت آدم ، رأس هرم اخلاق اسلامي را تشكيل مي دهد چنانكه از تعابير قرآن و روايات بر مي آيد انسان خليفه و جانشين خداوند در زمين است . در مظهر مهرباني مظهر رحمت الهي ، در سخاوت مظهر وجود خداوند ، در خشم و غضب مظهر انتقام حق و اين همان مقصدي است كه گاه از آن به مقام « خليفه الهي » و برخي به مقام « لقا و فنا» و عده أي به مقام « قرب الهي» و امثال اينها تعبير مي كنند .

باور به جاودانگي انسان و اعتقاد به حسابرسي اخروي و در نتيجه پاداش و كيفر در آن جهان است . اثبات معاد چگونگي  آن و شيوة حسابرسي و پاداش و كيفر در آن روز ، در علم كلام صورت مي گيرد و در علم اخلاق به عنوان يكي از پيش فرضهاي مسلم و يكي از بنيادهاي مستحكم آن است .

3 ـ ابعاد وجودي انسان

حوزة انديشه و صفات نفساني و رفتار ، جاي داد . بخش انديشه اي وجود انسان ، عهده دار كشف انواع حقايق و واقعيات است . صفات و ملكات نفساني آدمي نيروي محركه او در اعمال و رفتارش و در واقع بيانگر حقيقت و مرتبة وجودي او است . حوزة رفتاري نيز عبارت است از آن بخش از وجود انسان كه نمود و بروز خارجي و آشكار دارد . 


6,000 تومان