دانلود مقاله درمورد اعتکاف تمرين انقطاع از غير

دانلود مقاله درمورد اعتکاف تمرين انقطاع از غير

0 1.8k
دانلود مقاله درمورد اعتکاف تمرين انقطاع از غير

با دانلود مقاله در مورد اعتکاف تمرين انقطاع از غير در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله اعتکاف تمرين انقطاع از غير را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله اعتکاف تمرين انقطاع از غير ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد اعتکاف تمرين انقطاع از غير

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:23 صفحه

قسمتی از فایل:

بسم الله الرحمن الرحيم

اعتکاف تمرين انقطاع از غير

وجود آدمي، همانند پاره خطي است که از دو سو، تا بي نهايت، قابل امتداد است و انسان مختار، بر سر دو راهي انتخاب، ناگريز از گزينش است. آيا به سوي فلاح برود و يا راه ضلالت را در پيش گيرد؟ در اين ميان، عده اي فلاح را برگزيده و در رسيدن به مقصد، از هيچ کوششي دريغ نمي ورزند. در اين مسير، معتکفان تا بدانجا پيش مي روند که زمزمه زيباي "اِلهي هَب لِي کَمالَ الاِنقِطاعَ اِلَيکَ" به گوش جان مي شنوند. پس خدايا به من کمال انقطاع به سوي خود را هديه کن؛ يعني همان رستگاري واقعي و فلاح حقيقي را. لذا اعتکاف و خلوت گزيني در منزل دوست نخستين گام براي رسيدن به اين مقصد بزرگ انساني است.                                                                             در بيابان، گر به شوق کعبه خواهي زد قدم/ سرزنشها گر کند خار مغيلان غم مخور

تعريف اعتکاف

کلمه اعتکاف از ريشه عکف است. اهل لغت براي اين ريشه، معاني ذکر نموده اند: رويکرد به چيزي با توجه و مواظبت، محبوس و متوقف کردن چيزي، اقبال و ملازمت بر چيزي از روي تعظيم و بزرگداشت آن، التزام به يک مکان و اقامت در آن. (بقره2/125 ، اعراف7/138 ،طه20/97 ، شعرا26/71 ، حج22/25 ، فتح 48/25) تعاريف بالا را مي توان، دريک تعريف خلاصه کرد: "اعتکاف به معني اقامت گزيدن درجايي است بطوري که فرد معتکف خود را محبوس و ملتزم به آن مکان بداند و اين التزام ناشي از اهميت و عظمت آن موضع باشد."

لذا آنچه سبب تفاوت بین اعتکاف وسايراقامتها ميشود اين است که دراعتکاف، يک نحوه توجه و رويکردي وجود دارد که مانع اشتغال فرد به اموری غيرازآنچه که به او روي کرده ميشود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر