دانلود تحقیق درمورد امام حسين (ع) و هفتاد و تن ياران

دانلود تحقیق درمورد امام حسين (ع) و هفتاد و تن ياران

0 2.2k
دانلود تحقیق درمورد امام حسين (ع) و هفتاد و تن ياران

با دانلود تحقیق در مورد امام حسين (ع) و هفتاد و تن ياران در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق امام حسين (ع) و هفتاد و تن ياران را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق امام حسين (ع) و هفتاد و تن ياران ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد امام حسين (ع) و هفتاد و تن ياران

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:33 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه :

كربلا سرزمين خون ، ايثار ، شهادت ، پيام . كربلا سرزميني به پهناي فلك ، به بلنداي آفتاب ، سرزمين انسانهايي كه عاشقانه در كنار رهبر الهي ، از سلالة طلاها ، در راه پاسداري و اعتلاي كلمه العليا ، جان يافتند و زور ، زر ، تزويه و كفر اموي را باطل نمودند سلام خدا بر تو اي حسين ( ع ) اي سالار شهيدان  و بر روان پاك فرزند برومند و برادران فداكار و كودك شير خوارت و درود بي پايان بر ارواح آن پاكاني كه با يك جهان شهامت جان و خويش را در كف اخلاص نهاده و در ركاب مقدست خود را قربان دين و شريعت نمودند و با دادن سرماي پر شور و هيجان خود از حريم قرآن و عترت ( ع ) دفاع كردند و با ريختن خون خويش درخت فرخنده اسلام را آبياري و تربت خجسته كربلا را رنگين ساخته و با صورتي آغشته به خون لبخند زنان پيك مرگ را استقبال نمودند و دامن خاك را از قطعات بدن خويش پر از عظمت ساخته و با كشش معنوي خود قلوب جهانيان را متوجه خويش كرده و مزار خود را قبله گاه ارباب معرفت نمودند .

علي اكبر :

آن جناب كه بزرگترين فرزند امام حسين ( ع ) است در اوايل خلافت عثمان متولد شد كينه حضرت علي اكبر ( ع ) ابوالحسن و در حادثه كربلا ، بيست و هفت ساله بود . آن حضرت با دختري از نوادگان ‹‹ ام ولد ›› ازدواج كرده ولي فرزندي نداشت 1 . آن حضرت اولين شهيد از بني هاشم بود . او جواني خوش چهره ، زيبا ، با وقار ، شجاع ، سخاوتمند و در عين حال خويشتن دار بود 2 . هنگام شهادتش امام حسين ( ع ) خود را به بالين علي اكبر رساند و او را به سينه اش چسباند چهره ي مباركش را بر چهره فرزند نهاد و كلماتي زير لب زمزمه كرد و پس از لحظاتي علي اكبر شهيد شد .



1 . انصار الحسين ، ص 125

2 . انصار الحسين ، ص 125

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر