دانلود تحقیق درمورد آفات مهم ذرت در ايران و مديريت تلفيقي آنها

دانلود تحقیق درمورد آفات مهم ذرت در ايران و مديريت تلفيقي آنها

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد آفات مهم ذرت در ايران و مديريت تلفيقي آنها

با دانلود تحقیق در مورد آفات مهم ذرت در ايران و مديريت تلفيقي آنها در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آفات مهم ذرت در ايران و مديريت تلفيقي آنها را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آفات مهم ذرت در ايران و مديريت تلفيقي آنها ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آفات مهم ذرت در ايران و مديريت تلفيقي آنها

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:41 صفحه

قسمتی از فایل:

پيشگفتار

 

افزايش سرسام‌آور جمعيت دنيا (روزانه 250 هزار نفر)، نياز روزافزون آنان به غذا و ناكافي بودن منابع غذايي از سال‌هاي قبل، بخش عظيمي از مردم جهان را مواجه با پديده شوم گرسنگي و سوء تغذيه نموده است. را ه مقابله با اين پديده رنج‌آور، جز با استفاده بهينه از منابع آب و خاك و تكنولوژي پيشرفته و توسعه كشت و كار محصولات با عملكرد بالا ميسر نيست.

در ميان محصولات تامين كننده منابع غذايي، ذرت با توجه به ويژگي‌هاي خاص خود، يكي از اين محصولات اميدبخش است كه امروزه در سطح بسيار وسيعي مورد كشت و كار قرار گرفته است. هرچند كه كشت و كار اين محصول از قرون گذشته در دنيا متداول بوده و بخش قابل ملاحظه‌اي از نيازهاي غذايي و دام را تامين مي‌كرده است، ليكن توسعه كشت اين محصول در اين هنوز به اندازه كافي نيست و اميد مي‌رود كه با حمايت‌هاي لازم، شاهد توسعه و رشد فزاينده اين محصول باشيم.

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه:

ذرت با سطح كشت جهاني، بالغ بر 140 ميليون هكتار و توليد بيش از 585 ميليون تن در سال، يكي از منابع اصلي تامين غذاي انسان، دام و مصارف صنعتي مي‌باشد. اين محصول ارزشمند، با توجه به دوره رويش كوتاه و عملكرد افزون‌تر از ديگر محصولات و سازگاري با شرايط آب و هوايي مختلف از نظر سطح كشت در مرتبه سوم پس از گندم و برنج و از نظر عملكرد، در مرتبه دوم پس از گندم قرار گرفته است.

اين محصول ارزشمند، علاوه بر تامين بخش مهمي از نياز غذايي انسان و دام، يكي از منابع مهم در صنايع غذايي، شيميايي و دارويي است.

كشت و كار اين محصول در ايران، تا دو دهه قبل بسيار محدود بود و با وجودي كه سطح زير كشت و ميزان توليد آن، طي 15-10 سال اخير، رشد خوبي داشته، ليكن با توجه به نياز حدود 5/2 ميليون تن براي تامين منابع غذايي و استفاده در بخش صنعت، فقط 1300000 تن ذرت از 190000 هكتار كشت به دست آمده است كه هنوز تا رسيدن به مرز خودكفايي و عدم نياز به واردات آن از خارج كه مشكلات عديده‌اي را به دنبال دارد، راهي طولاني در پيش روي مي‌باشد.

به حداقل رساندن عوامل بازدارنده رشد و حفظ اين محصول از گزند عوامل مختلف مانند آفات و بيماري‌هاي گياهي، يكي از اقدامات بسيار اساسي در افزايش اين محصول مي‌باشد. ذرت  بر خلاف قدرت فيزيولوژيك و رشدي خود، داراي آفات گوناگوني است كه ميزان قابل توجهي از آن محصول را نابود مي‌كنند.

شناخت و مبارزه اصولي با اين آفات، مي‌تواند گامي اساسي درافزايش عملكرد در واحد سطح باشد.

در اين جلسه بحث، سعي بر اين است تا آفات مهم و كليدي ذرت بررسي شود و راهكارهاي عملي و مناسب در مديريت اين آفات مورد بحث قرار گيرد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر