دانلود تحقیق درمورد بررسی تطبیقی جرایم مرتبط با تجارت الکترونیک در حقوق ایران و انگلستان

دانلود تحقیق درمورد بررسی تطبیقی جرایم مرتبط با تجارت الکترونیک در حقوق ایران و انگلستان

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد بررسی تطبیقی جرایم مرتبط با تجارت الکترونیک در حقوق ایران و انگلستان

با دانلود تحقیق در مورد بررسی تطبیقی جرایم مرتبط با تجارت الکترونیک در حقوق ایران و انگلستان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بررسی تطبیقی جرایم مرتبط با تجارت الکترونیک در حقوق ایران و انگلستان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بررسی تطبیقی جرایم مرتبط با تجارت الکترونیک در حقوق ایران و انگلستان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بررسی تطبیقی جرایم مرتبط با تجارت الکترونیک در حقوق ایران و انگلستان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:126 صفحه

قسمتی از فایل:

چکیده:

در سالهای اخیر جرایم مربوط به تجارت الکترونیک در کشورهای مختلف مشکلات و چالشهای زیادی را به وجود اورده است. در این میان قوانین و مقررات جزایی و کیفری کشورها تدابیر پیشگیرانه و کیفری متفاوتی را برای برخورد با این جرایم تدارک دیده است. در کشورایران و انگلستان نیز جرایم تجارت الکترونیکی ، سیستم های قضایی نوینی را مطالبه می نماید.

هدف از این مطالعه بررسی تطبیقی جرایم مرتبط با تجارت الکترونیک در حقوق ایران و انگلستان می باشد. تحقیق حاضر از نوع پژوهش های توصیفی و تحلیلی است . ابزار گرداوری اطلاعات فیش برداری می باشد. محقق با مطالعه کتابها ، اسناد و مدارک به جمع اوری اطلاعات پرداخته است. نتایج این تحقیق نشان می دهد که قوانین تجارت الکترونیک کشورمان در مقایسه با قوانین انگلستان از کارامدی لازم برخوردار نیست. همچنین یافته های این پژوهش نشان می دهد که ضرورت دارد در قوانین تجارت الکترونیک کشورمان تجدیدنظر و بازبینی به عمل اید.

کلید واژه ها: تجارت الکترونیک ، جرایم رایانه ای ، جرایم تجارت الکترونیک ، حقوق انگلستان ، حقوق تجارت

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

مقدمه:

انسان از دیرباز، روش‌های مختلفی را برای تجارت یا داد و‌‌ ستد کالا بکار گرفته است و پس از گذراندن مراحل سخت و مشکل مثل معاملات کالا به کالا، به‌دنبال ساخت سکه و پول رفته تابتواند راحت‌تر به امور داد و ستد بپردازد. امروزه با توجه به کثرت جمعیت و پراکندگی آن و همچنین گران بودن هزینه‌های مسافرت تجار جهت انجام معاملات خود وایضاً با عنایت به رشد روز افزون فناوری اطلاعات‌ وابزار ارتباطی، انسان به دنبال راهکارهای مناسبی جهت انجام معاملات می باشد؛ مسیرهایی که هم از نظر اقتصادی و هم ازنظر مدیریت زمان، مناسب بوده وبتوان با کمترین هزینه ودر اسرع وقت بهترین نتایج را بدست آورد. لذا تقریباً از سال 1960 میلادی، وسایل نوین ارتباطی‌  - که پا به عرصه ظهور گذاشته بودند- روز به روز مورد توجه بیشتر مردم قرار گرفته و با گذشت زمان، بیش از پیش مورد استفاده تجار واقع گردیدند.[1]

تجارت الکترونیکی شکلی از مبادله تجاری است که در آن طرفین ذینفع به جای تبادلات فیزیکی یا تماس مستقیم فیزیکی، به صورت الکترونیکی تعامل می کنند.تجارت الکترونیک به شیوه امروزی در دهه 1960 بر مبنای مبادله الکترونیکی داده ها شکل گرفت.امروزه تجارت الکترونیکی به دلیل تسهیل در زندگی و صرفه جویی در وقت و هزینه های بالای حمل و نقل، از جایگاه ویژه ای برخوردار است.[2]

با توجه به معاملات و دادوستد‌ها و همچنین سيستم هاي هوشمند بانک‌ها وموسسات مالی و اقتصادی و ایضاً بازارهاي بورس و فرا بورس، جامعه به راهکارهای  قانونی و حقوقی در مواجهه با این مسائل نياز مبرم دارد، و روز به روز حقوقدانان با سوالات گوناگون در این مباحث تازه ظهور یافته مواجه مي شوند.

همچنین به جهت ایجاد نظم و تنظیم روابط حقوقی و در جهت رسیدگی به اختلاف و جلوگیری از سوء استفاده هایی که به وجود می آید، مسائل حقوقی متفاوتی مطرح می شود و لذا این گسترش فن آوری که به طور سریع هم در حال گسترش است تمامی متخصصین و حقوقدانان و بالاخره دادگاهها را به چالش کشکنده است.



[1] محمدزاده، محمود، تجارت الکترونيک و امضای الکترونيک، مجله کانون، سال چهل و هشتم، دوره

دوم، شماره ۶٢ ، تير ١٣٨۵ ، صص ٩-25

 

[2] سماواتی، حشمت ا...، حقوق<


15,000 تومان