دانلود تحقیق درمورد آيا بين ورزش کردن و ميزان افسردگي رابطه اي وجود دارد

دانلود تحقیق درمورد آيا بين ورزش کردن و ميزان افسردگي رابطه اي وجود دارد

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد آيا بين ورزش کردن و ميزان افسردگي رابطه اي وجود دارد

با دانلود تحقیق در مورد آيا بين ورزش کردن و ميزان افسردگي رابطه اي وجود دارد در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آيا بين ورزش کردن و ميزان افسردگي رابطه اي وجود دارد را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آيا بين ورزش کردن و ميزان افسردگي رابطه اي وجود دارد ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آيا بين ورزش کردن و ميزان افسردگي رابطه اي وجود دارد

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:82 صفحه

قسمتی از فایل:

فرضیه شماره 1 بین ورزش و میزان افسردگی در افراد ورزشکار و غیر ورزشکار رابط معنی داری وجود دارد. در اینجا روشهایی را مورد بحث قرار می‌دهیم که براساس آنها با استفاده از فقط یک یا چند عدد می‌توان در مورد خصایص متغیرهای مشاهده شده اطلاعات سودمندی به دست آورد. این اندازه‌های توصیفی، آمار یا شاخص آماری نامیده می‌شوند.

این اصطلاح معمولا برای آن دسته از داده‌ها به کار می‌رود یک گروه نمونه به دست آمده است. این شاخص‌ها نشان می‌دهند که موارد مطالعه شده به طور کلی چگونه هستند و یا داده‌های حاصل در ارتباط با هم و یا به طور  متوسط چه وضعی دارند؟ این شاخص‌ها که تحت عنوان اندازه‌های گرایش مرکزی مطرح می‌شوند عبارتنداز:

الف- میانگین

ب- میانه

ج- نما یا مد

هریک از شاخص‌ها، به گونه‌ای معرف مقدار متوسط یا اندازه گرایش مرکزی داده‌ها تلقی می‌شوند. که به ترتیب مورد بحث قرار می‌گیرند.

الف- میانگین[1]: میانگین کمیتی است که مقدار متوسط و یا به عبارت دیگر مرکز ثقل داده‌های به دست آمده را نشان می‌دهد و اکثرا آن را با علامت (X بار) نشان می‌دهند و از فرمول زیر بدست می‌آید:

فرمول محاسبه میانگین

حال میانگین دو گروه را محاسبه می‌کنیم:

گروه عادی

گروه ورزشکار

مشاهده می‌شود که میانگین افسردگی افراد ورزشکار کمتر از افراد عادی است.

ب- میانه[2]: میانه به عنوان یکی از شاخص‌های گرایش مرکزی، عددی است که 50 درصد افراد بالاتر از 50 درصد افراد پایین در یک توزیع جدا می‌کند بنابراین میانه عددی است که جمعیت مورد مطالعه را از لحاظ توانایی یا ویژگی مورد سنجش به دو نصف تقسیم می‌کند و از این رو آن را عدد 50 درصدی می‌نامند. میانه را Mn یا Md (مخفف Median) نشان می‌دهند و آن را به طریق زیر در داده‌های طبقه بندی نشده به دست می‌آورند، ابتدا داده‌ها را به صورت صعودی یا نزولی مرتب می‌کنیم و بعد عددی را که در مرتبه  ام جای دارد، به دست می‌آوریم.

وقتی n فرد باشد عدد مربوط به نفر وسط میانه است وقتی n زوج باشد میانه برابر میانگین دو عدد متوالی خواهد بود که در وسط قرار می‌گیرند.

«میانه گروه عادی»

20-19-18-17-16-15-15-14-13-13-13-11-9-9-7-4-3-3

31-31-30-29-28-28-26-25-25-25-25-24-24-24-23-22-21

42-42-38-36-35-35-35-34-33-33-33-33-32-31


[1] . Mean

[2] . Median

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر