دانلود تحقیق درمورد ولایت پیامبر اعظم (ص)

دانلود تحقیق درمورد ولایت پیامبر اعظم (ص)

0 2k
دانلود تحقیق درمورد ولایت پیامبر اعظم (ص)

با دانلود تحقیق در مورد ولایت پیامبر اعظم (ص) در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ولایت پیامبر اعظم (ص) را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ولایت پیامبر اعظم (ص) ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ولایت پیامبر اعظم (ص)

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:26 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه:

خدايا ، بارالها ، اي سزاوار ثناي خويش و اي شکوه کننده عطاي خويش و اي شيرين نمايندۀ بلاي خويش، بنده به ذات خود از ثناي تو عاجز ، و عقل خود از شناخت منت تو عاجز، و به توان خود از سزاي تو عاجز، کريما تو آني که خود گفتي و من ثناي تو نتوانم شمرد.

خدايا چه خويش روزي که خورشيد جلال توبه ما نظر کند و چه خوش وقتي که مشتاقي از مشاهده جمال تو ما را ز دهد، جان خود را طعمۀ بازي سازيم که فضاي طلب تو پرواز کند و دل خود را نثار دوستي کنيم و بر سر کوي تو آوازي دهد

درود بي پايان تو بر آخرين پيامبرانت حضرت محمد مصطفي و اله طيبين او .

مي خواهيم از محمد (صلي الله عليه و اله) از او از مقام او از آن زمان که شمس تابان ولايت از مشرق بيکران حق طالح گشت و هزاران هزار ماه و ستاره عالم خلقت زرا تحت الشعاع انوار گسترده خويش قرار داد به گونه اي که هر مخلوقي در نشأتين منمسک به حبل متين او گشته سرافراز دهنده ، هماي سعادت بر شانه اش نشسته براي اينکه قدر و منزلت تکيه کرد. (الهم ازقنا)

 

شناخت مقام ولایت

شناخت مقام شامخ ولايت و کسب معرفت به آخرين پيامبر که اکمل پيامبران است و همچنين حضرات معصومين عليه السلام از جمله واجبات بلکه از اوجب واجبات است و بدون شناخت آن بزرگواران هرگز هيچ انساني به کمال مطلوب نائل نخواهد شد و چرا که آنان باب ايمان، امني رحمان ، چراغ هدايت ، معدن حکمت ، صبح سعادت و کشتي نجات هستند و مايه برکت در زمين و آسمان[1]. و هر کس انها را نشناخته بميرد به مرگ جاهليت مرده[2].

و از افتخارات امت اخرين پيامبر همين پس که با تعفل و تحقيق به تعبد بپردازد و همانا که تعقل صحيح از قلب سليم برخيزد و قلب سالم نگردد مگر به آگاه شدن از سر ولايت.

تجلي سيماي پيامبر اکرم صلي الله عليه و اله، در آيينه قرآن مجيد که تجلي ذات اقدس اله است و همچنين از زبان اهل بيت عصمت و طهارت عليه السلام و شناخت ذات حقيقت ، کرامت صفات ، قد است و طهارت روح و قلب ايشان کاري عظيم و دشوار است که نه تنها از معرفت و فهم نگارنده اين سطور خارج است بلکه از گنجايش محدود صفات دنيوي بسي افزون است .



[1]  زيارت جامعه

[2] من مات و لم بعرف امام زمانه مات ميت جاهليت  وسائل شيعه جلد 16 ص 246

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر