دانلود تحقیق درمورد احكام قصاص

دانلود تحقیق درمورد احكام قصاص

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد احكام قصاص

با دانلود تحقیق در مورد احكام قصاص در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق احكام قصاص را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق احكام قصاص ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد احكام قصاص

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:7 صفحه

قسمتی از فایل:

مسأله 3337: قصاص يا در جان است، مثلاً كسي را بكشند. و يا در اعضاست، مثلاً چشم كسي را بيرون بياورند و يا گوشش را قطع كنند.

 

مسأله 3338: قتل بر سه قسم است، اول: قتل عمد، يعني كسي عمدا و به نا حق ديگري را با حربه‏اي كه كشنده است بكشد، يا قصد كند با حربه‏اي كه غالباً كشنده است، او را بزند هرچند قصد كشتن نداشته باشد، دوم: قتل شبيه عمد، يعني قصد زدن داشته باشد، نه قصد كشتن، مثلاً بچه‏اي را به جهت تاديب بزند و اتفاقا بميرد. سوم: قتل خطاي محض، يعني نه قصد زدن داشته باشد و نه قصد كشتن، مثلاً براي صيد آهو تير بيندازد و اشتباها به انساني بخورد و او را بكشد، يا شخصي در خواب با پاي خود، كسي را پرت كرده و از بالا بيندازد و موجب مرگ او شود.

مسأله 3339: اگر كسي عمدا و به ناحق ديگري را بكشد، ولي مقتول ميتواند با شرايط خاصي قاتل را بكشد، بلكه ميتواند ديه (خون بها) بگيرد.

مسال 3340: ولي مقتول با پنج شرط ميتواند قاتل را بكشد، اول: اگر قاتل، آزاد است، مقتول نيز آزاد باشد، پس اگر شخص آزادي برده‏اي را بكشد، ولي مقتول نميتواند او را بكشد. دوم: اگر قاتل، مسلمان است مقتول نيز مسلمان باشد، پس اگر مسلمان كافري را بكشد، ولي او نميتواند از قاتل قصاص كند. سوم: قاتل پدر مقتول نباشد، پس اگر پدري فرزند خود را عمدا بكشد، نبايد او را بكشند. چهارم: قاتل بالغ و عاقل باشد، پس اگر بچه يا ديوانه، كسي را بكشد، نبايد از او قصاص كرد. پنجم: مقتول، مهدورالدم نباشد، يعني از كساني نباشد كه قتل آنها جايز است، پس اگر كسي را كه در شرع، قتل او جايز است بكشد، نبايد او را بكشند.

مسأله 3341: اگر كسي شخصي را از روي عمد بكشد، چه او را خفه كند، يا با كارد و مانند آن بكشد، يا ديواري روي او خراب كند، يا او را از بلندي بيندازد، يا غرق كند، يا بسوزاند، يا به قدري او را با چوب بزند تا بميرد، يا هوا يا غذا را مسموم كند و بر اثر آن او را تلف كند و يا شيري بر او مسلّط نمايد كه او را بدرد و مانند آن. و همچنين اگر كسي ديگري را طوري مجروح كند كه بميرد. در همهٴ اين اقسام ولي مقتول، حق دارد با دارا بودن تمام شرايط، قاتل را بكشد.

مسأله 3342: اگر كسي شخصي را بگيرد و ديگري او را بكشد و شخص سومي ايستاده، آنها را تماشا نمايد و چيزي نگويد، قاتل را ميكشند، كسي كه او را گرفته حبس ابد نموده و چشمهاي كسي كه آنها را ديده و چيزي نگفته است، بيرون ميآورند.

مسأله 3343: اگر مسلماني، كافري را بكشد، ولي مقتول نميتواند قاتل را بكشد، هرچند كافر ذمّي باشد، بلكه بايد هر قدر كه حاكم شرع صلاح ميداند، قاتل را تازيانه بزنند و بايد قاتل ديه مقتول را بپردازد اما اگر كافر، مسلماني را بكشد، ولي مقتول ميتواند كافر را بكشد و اگر كافر، كافر ديگري را بكشد ولي مقتول ميتواند قصاص كند و اگر كافر ذمّي مسلماني را از روي عمد بكشد، بايد قاتل را با همه اموالش به ولي مقتول، بدهند و او ميتواند او را برده كرده يا بكشد.

مسأله 3344: اگر پدري فرزند خود را عمدا بكشد، به دستوري كه در احكام ديه گفته ميشود، ديه ميپردازد و هر قدر حاكم شرع صلاح ميداند، او را تازيانه ميزنند، اما اگر قاتل يكي ديگر از خويشان باشد، ولي مقتول ميتواند قاتل را بكشد، اگرچه مثلاً مادري فرزند خود را بكشد، پدر ميتواند او را بكشد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر