دانلود تحقیق درمورد تاريخچه شهر مشهد

دانلود تحقیق درمورد تاريخچه شهر مشهد

0 2.4k
دانلود تحقیق درمورد تاريخچه شهر مشهد

با دانلود تحقیق در مورد تاريخچه شهر مشهد در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تاريخچه شهر مشهد را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تاريخچه شهر مشهد ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تاريخچه شهر مشهد

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:51 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه:

هنر معماري در ايران از سابقه اي كهن برخوردار است و در هر زمان دستهاي توانا و ذهن خلاق و ذوق مردم هنردوست اين سرزمين پديده هاي شگرف بوجود آورده كه در بسياري از موارد اصول آن ريشع در هنر معماري جهان شده است. پاره اي از اين آثار در گوشه و كنار كشور پهناور ايران حكايت معماري باشكوه ادوار صد ساله و يا هزار ساله را در قامتهاي استوار بناها نگهداري كرده است.

معمولاً بناهاي مسكوني در شرايطي ساده تر از بناهاي اجتماعي مانند مسجد، مدرسه، بازار، كاروانسرا، حمام و كاخهاي باشكوه و بسياري از بناهاي ديگر بنا شده و به علت توانايي مالي و در مواردي بذون توجه به نكات كلي و اصولي، بناهاي مسكوني زودتر رو به تخريب رفته است. از جهت ديگر اصول ساختمانم سازي بناهاي مسكوني داراي زماني متغير بوده كه اثر آن در هر زمان انگيزه خانه هاي مدرن و باب روز را در فكر سازندگان و صاحب كاران خود بوجود آورده است.

مسلماً اين امر خود در تخريب بناهاي مسكوني قديم و ساختن بناهاي جديد برروي مكان و محل آنان سبب شده است كه آثار بناهاي مسكوني كهن كمتر به يادگار بماند.

به طوري كه مشخص است خانه سازيها به سبك و معماري ساساني قبل از اسلام و يا در صدر اسلام با معماري چند صد ساله اخير داراي تفاوت فراوان بوده است.

گرايش ايرانيان به دين مبين اسلام و عقايد مذهبي و تعصبات قومي در اقوام ايراني شكل بناهاي مسكوني را از حالتهاي باز و درهم به سوي بناها و فضاهاي راحت و بدور از چشم افراد نامحرم معطوف داشته تا جايي كه بر اين اساس اصول بناهاي مسكوني را بصورت بيروني و اندروني مطرح ساخته است. پاره اي از اين بناهاي زيباي قديمي در شهرهايي چون كرمان، يزد، شيراز، اصفهان، كاشان، ري، تبريز، مشهد و در بسياري از شهرهاي ديگر ايران تا به امروز به يادگار مانده است.

معماري گذشته ما متكي بر مبنا بوده است. هر معمار جداي از اينكه بايد تن به محدوديتهاي حرفه اي خود كه خاص هر حرفه اي بوده است مي داده، بايد مباني و اصولي را كه زاييده نوع آرداب ، رسوم، سنن و اعتقادات ايرانيان قديم بوده است مي پذيرفته.

در حقيقت معمار گذشته ايران، نه فقط پذيرنده اين مباني بوده بلكه اين مباني با زندگي خود وي نيز اجين مي شده استا، كه اين مباني همان اصول مهم مردم واري، پرهيز از بيهودگي، خودبسندگي و درون گرايي بوده كه در يك يك آثار گذشتگان به وضوح به چشم مي خورد.

تعهد و مسئوليت پذيري معمار در گرو اين اصول بوده است. به طبع فروي كه ملزم به رعايت چنين نكاتي باشد – و معمار گذشته بود – پس بايد خود وي نيز جرئي از اين مردم باشد، خود را با آنان، با فرهنگشان، رسومشان، آدابشان، عقيده شان و كسب و كارشان يكسان كند، خود را دئر آن مردم ببيند و با آنان يكي بداند و فقط اين گونه است كه مي تواند تعهد داشته باشد و موفق باشد و بوده و هست و خواهد بود و خواهد ماند و اينگونه است كه معماري هميشه و همه جا هنري وابسته به زندگي بوده و در ايران با بيش از هرجاي ديگر. چنانكه آرايش معماري هماره به دست زندگي بوده و در هر زمان روش زندگي بوده كه برنامه كار معماري را پي ريخته است.

معماري ايراني افراز درگاه را به اندازه بالاي مردم مي گفته و روزن و روشن‌دان را چنان مي آراسته كه فروغ خورشيد و پرتو ماه را به اندازه دلخواه به درون سراي آورد.

پهناي اتاق خواب به اندازه يك بستر است و افراز طاقچه و رف به اندازه اي است كه (نشسته و ايستاده) به آساني در دسترس باشد.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر