دانلود تحقیق درمورد پول و بانكداري

دانلود تحقیق درمورد پول و بانكداري

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد پول و بانكداري

با دانلود تحقیق در مورد پول و بانكداري در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق پول و بانكداري را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق پول و بانكداري ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد پول و بانكداري

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:32 صفحه

قسمتی از فایل:

پيشگفتار

دنياي بانكداري سريعاً در حال تغيير است. امروزه برتري استراتژيك بانك‌ها از رشد و اندازه صرف به سوي تأكيد بيشتر بر سودآوري، عملكرد و ايجاد ارزش دردرون مؤسسه تغيير جهت داده است. در اين شرايط، اگر مديران و كارشناسان بانك‌ها در نظر داشته‌باشند تصميميات مديريتي مهمي آغازنموده، يا سياست‌هاي صحيحي را اجرا كند، در بنيان‌گذاري فعاليت‌هاي بانكداري بيش از هر چيز نيازمند شناخت دانش روز و اتكاي بر پايه‌هاي دقيق علمي هستند.

با نگاهي به تحولات اقتصادي جامعه، به ويژه طي چند سال اخير، به خوبي مي‌توان دريافت كه اقتدار و يكه‌تازي نظام بانكي دولتي كشور در عرصه اقتصاد تدريجاً و بنابر ضرورت‌ها و الزامات داخلي و بين‌المللي در حال كاهش است. اين اقتدار كه البته آثار مطلوب و نامطلوبي را نيز به همراه داشته، عمدتاً محصول ضرورت‌ها، طرز تفكرو نگرش حاكم بر فضاي اقتصادي كشور در سال‌هاي نخست پيروزي انقلاب اسلامي بود، كه نمود آن در قانون ملي شدن بانك‌ها، لايحة قانوني اداره امور بانك‌ها و قانون عمليات بانكي بودن ربا متبلور گرديد.

 

در شرايط كنوني و متأثر از الزامات داخلي و بين‌المللي و فضاي رقابتي حاكم بر اقتصاد جهاني، انجام برخي اصلاحات اساسي و ساختاري در قوانين و مقررات و نحوة فعاليت بانك‌هاي كشور اجتناب‌ناپذير است. تلاش براي پيوست به سازمان تجارت جهاني (WTOتوجه به خصوصي‌سازي و كاهش نقش تصدي‌گري دولت در فعاليت‌هاي اقتصادي، صدور مجوز افتتاح بانك‌هاي خصوصي و مؤسسات پولي و مالي غيربانكي، اصلاح قانون جذب سرمايه‌گذاري خارجي، يكسان‌سازي نرخ‌ارز، اجماع اراده مقامات ارشد اقتصادي و بانكي كشور در تدوين پروژه اصلاحات راهبردي براي اصلاح ساختار نظام بانكي كشور، تغيير نگرش به بانك به عنوان يك بنگاه اقتصادي و توجه به رعايت نسبت‌ها و استانداردهاي ناظر بر عمليات بانكداري بين‌المللي از جمله نسبت كفايت سرمايه و اهميت دادن به مفاهيمي نظير: رميك، بهره‌وري، كارايي، اثربخشي، سودآوري و مديريت و بهينه‌ منابع و مصارف در فعاليت‌هاي بانك جملگي در اين راستا بوده است.

با پولي شدن اقتصادها، اهميت و نقش سياست‌هاي پولي، ارزي و بانكداري در كشورها روزافزون گرديده است. سياست پولي به دليل اثراتي كه بر حجم پول و تقاضاي كل ودر نتيجه در اقتصاد دارد و بانكداري به جهت نقشي كه در هدايت نقدينگي و خلق اعتبار در جامعه دارد و همچنين ارز به لحاظ تأثيري كه بر بازرگاني ملي و بين‌المللي و تراز پرداخت‌هاي خارجي كشورها     حائز اهميت مي‌باشد.

امروزه پول و بانكداري از جمله مهمترين موضوعات اقتصادي دردنيا مي‌باشند، اهميت مطالعه پول و بانك اقتصاد را دردونكته مي‌بايستي جستجونمود: اولاً پول و بانكداري با توجه به ارتباط نزديكي كه با تغييرات حجم پول، تورم، بيكاري، تحولات اقتصادي دارد، داراي اهميت است.

ثانياً از آنجا كه در رابطة با موضوعات مختلف اقتصادي، جواب مطلق و شخصي در بين كارشناسان و متخصصين اقتصادي وجود ندارد، داراي اهميت مي‌باشد.

تولد پول:

باتوجه به مشكلات مبادلات پاياپاي كه جوامع مختلف با آن مواجه‌بوده‌اند، ملاحظه گرديد يك چنين سيستمي كارايي لازم را در تجارت و مبادلات نداشته، موجب محدوديت‌هايي در توسعه و رشد اقتصادي جوامع بشري گرديده‌است. در نتيجه، اين سيستم به دليل مشكلات فراواني كه در مبادلات بوجود آورده بود به تدريج از بين رفت و يك اقتصاد پولي كه در آن از مشكلات ناشي از سيستم پاياپاي اثري نبود، جايگزين آن گرديد.

در حقيقت پول از جمله مهمترين و مفيدترين ابداعات بشر مي‌باشد.

«تكامل پول در طول زمان در واقع خلاصه‌اي از تاريخ مدنيت بشراست»[1].

تولد پول براي بشر داراي منافع زيادي بوده است. براي مثال پول به عنوان يك واحد شمارش باعث گرديد تا چندگانگي قيمت بهحق در اقتصادهاي ساده و كوچك كه درآن‌ها تنها چند كالا توليد و مصرف مي‌شود، از بين برود.



1. MC Vaish Money,Banking and International Trade WILEY E ASTERN 4 MITED ,1991,P,8.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر