8,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 42421
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1793

دسته بندی فابل ها

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد ایمنی در برق

دانلود تحقیق درمورد ایمنی در برق

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد ایمنی در برق

با دانلود تحقیق در مورد ایمنی در برق در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ایمنی در برق را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ایمنی در برق ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ایمنی در برق

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:31 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه :

انسان در زندگي روزمره خود ، به ويژه در محيط كار يا كارگاه ، همواره با خطرات مختلفي رو به روست اما همين انسان مي تواند با رعايت نكات ايمني از تبديل اين خطرات به حادثه اي تلخ جلوگيري كند يكي از ابزارهاي مهم رقابت كشورها در دنياي امروز توليد است و عوامل مؤثر در آن كار ، سرمايه و عامل طبيعي از مهمترين نقش ها را در آن ايفا مي كنند . در دنياي امروز سرمايه يك سازمان يا شركت شامل نيروي انساني ، مواد ، ماشين ، روش ها ، نقدينگي يا پول و كالاي توليدي است كه معمولاً مديران آن را تحت [1] نام برده مي شوند . يكي از مهمترين سرمايه هاي هر سازمان ، نيروي انساني آن است ، نيرويي كه مي تواند توان و تفكر خود را بكار گرفته و چرخ هاي صنايع را به گردش درآورده و با خلاقيت و نوآوري خويش باعث پويايي و سودآوري سازمان شود .

آنچه در اين تحقيق تقديم حضورتان مي شود ، ايمني الكتريسيته يا ايمني در برق و ايمني در كارگاه است . خطرات ناشي از برق بسيار با ديگر عوامل حادثه ساز ، مانند
مواد سوختني نظير بنزين و نفت و گار و مواد شيميايي و غيره تفاوت دارد ، زيرا با استنشاق مي توان به وجود اين گونه مواد پي برد و احساس خطر كرد ولي وجود الكتريسيته را تنها از طريق آزمايش مي شود تشخيص داد.

 

 

تعريف ايمني :

ايمني يعني : ايمن بودن مصونيت رهايي از خطر در امان بودن از خطر ، رهايي از شرايط مخاطره آميز و جلوگيري از عريان شدن تخريبي در آن يا محو اين نيروي تخريبي.

ايمني به معني امن و امنيت و رعايت اصول و مقرراتي به جهت رهايي از شرايط
مخاطره آميز ، براي حفظ نيروي انساني و تأسيسات .

 

مسئوليت ايمني كاركنان و مسئولان ايمني :

كليه كاركنان در تمامي سطوح سازماني ، اعم از مديران عالي ، مديران مياني ، مديران اجرائي و به طور كلي كاركنان بايد موازين ايمني را با توجه به شرايط محيطي و كاري خود رعايت كنند و براي حفظ نيروي انساني تحت مديريت خود و تجهيزات و تأسيسات و به طور كلي سرمايه سازمان بكوشند .

 

مسئوليت هاي كاركنان را مي توان به سه بخش تقسيم كرد :

1- مسئوليت اخلاقي           2- تعهدات نسبت به سازمان               3- وظايف قانوني  

1- همواره بايد كوشيد زندگي را با سلامتي گذراند ، زيرا سلامت جسم سالم مقدمه انجام وظيفه است . چنانچه در سوره مائده آيه (با دست خويش خود درا به مهلكه خطر نيفكنيد)
2- تعهد نسبت به سازمان : معمولاً فرددر قبال قراردادي كه با كارفرما
اعم از دولتي يا خصوصي منعقد مي كند متعهد مي شود كه شرايط كاري معيني را انجام دهد و نسبت به مقررات آن سازمان يا شركت كه قوانين استاندارد و حفاظت و امني كار نيز جزء آن است، وظيفه شناس باشد در بعضي از شركت هاي بزرگ مقررات ايمني را تحت عنوان خط و مشي ايمني تدوين كرده و همه كاركنان ملزم به رعايت آن مي شوند .

براي مثال : وقتي به دليل عدم رعايت استاندارد شبكه هاي توزيع برق وزارت نيرو و
در نتيجه عدم رعايت حريم شبكه هاي برق شهر ، براي ساختمان هاي مسكوني حادثه اي رخ دهد ، يكايك افراد دست اندركار پاسخ خواهند بود .

3- هر فردي كه در فرآيند انجام كار براي همكاران يا مردم حادثه اي ايجاد كند مسئول است و بايد در مقابل قانون پاسخگو باشد . در قوانين حفاظت كار مقرراتي براي كاركنان وجود دارد كه به موارد ذيل تأكيد دارد :

الف : ايمني خود را حفظ كنيد .

ب : مراقب ايمني ديگران باشيد .

ج : با كارفرما در اجراي مقررات ايمني همكاري كنيد .



1- Manpower , Material , machin , methods , money , manufac tured products

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر