دانلود تحقیق درمورد اثرات ورزش و فعالیت جسمانی

دانلود تحقیق درمورد اثرات ورزش و فعالیت جسمانی

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد اثرات ورزش و فعالیت جسمانی

با دانلود تحقیق در مورد اثرات ورزش و فعالیت جسمانی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اثرات ورزش و فعالیت جسمانی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اثرات ورزش و فعالیت جسمانی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اثرات ورزش و فعالیت جسمانی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:21 صفحه

قسمتی از فایل:اثرات ورزش و فعالیت جسمانی
 بر سلامت جسم و روان
«
بخشی از مقاله دکتر داود فرج زاده»
قلب یکی از اعضاء حساس و مهم بدن است و هرگونه اختلالی در عملکرد قلب، موجب اختلال در فعالیتهای روزانه خواهد شد،یکی از راههای مراقبت از قلب، انجام فعالیتهای جسمانی و ورزش های مناسب، به تناسب وزن وسن است.
تاثیرات مثبت ورزش
بر سیستم قلبی و عروقی عبارتند از :
1-
تقویت عضله قلب و سایر عضلات بدن.  2- تسریع در جریان خون و انتقال بهتر اکسیژن به قسمتهای مختلف بدن.3- پیشگیری از بروز بیماری فشار خون به دلیل کاهش کلسترول وبازشدن عروق. 4- به دلیل تقویت عضله قلب و افزایش قدرت انقباضی آن، تعداد ضربان قلب در حالت استراحت در هر دقیقه کمتر شده و در مقابل، خون با نیروی بیشتری به جریان می افتد.        5- با انقباض عضلات پا در حین ورزش، خون راحت تر به قلب باز می گردد واز بروز واریس در پاها جلوگیری میشود.
مهمترین اثرات ورزش
 
بر دستگاه تنفس عبارتند از:
1-
با ورزش کیسه های هوایی شش ها بیشتر باز شده و بازدهی آنها افزایش می یابد.  2-افزایش حجم تنفسی در طول شبانه روز ، موجب دریافت اکسیژن بیشتر و رساندن آن به اندامهای بدن می شود.3- قابلیت دریافت و مصرف اکسیژن بیشتر، موجب می گردد کارآیی جسمانی افزایش یافته و دیرتر خسته شویم.

مهمترین اثرات مثبت ورزش
 بر دستگاه عصبی عبارتند از:
1- ورزش از فشارهای روانی و نارحتیهای روحی می کاهد وراهی مناسب برای مقابله با افسردگی است.

7,000 تومان