دانلود تحقیق درمورد شرکت مخابرات ایران

دانلود تحقیق درمورد شرکت مخابرات ایران

0 2.8k
دانلود تحقیق درمورد شرکت مخابرات ایران

با دانلود تحقیق در مورد شرکت مخابرات ایران در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق شرکت مخابرات ایران را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق شرکت مخابرات ایران ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد شرکت مخابرات ایران

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:16 صفحه

قسمتی از فایل:

شرکت مخابرات ایران ، سازمانی است دولتی که ، که قانون تأسیس آن در سال 1350 تصویب شد . این شرکت خدمات ارتباطی و مخابراتی بخش های خصوصی و عمومی و عامه مردم را در داخل کشور و با کشور های دیگر تأمین می کند و از این را در فعالیتهای اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی ، بهداشتی و آموزشی کشور بسیار موثر است .

مردم ایران از دیر زمان به مئله خبر رسانی توجه داشته اند در گذشته های دور جارچی ها در شهرها و روستا ها مردم را از خبرها و فرمانها آگاه می کردند . در بین شهرها نیز با افروختن آتش و برپا کردن دود اطلاعات خود را به فاصله های دور می فرستادند .

قاصدان و چابک سوااران هم نامه ها و پیام ها  را با سرعت اسب به مقصد می رساندند .

با اختراع تلگراف در سال 1222 ش / 1844 م ، پیام رسانی پا به مرحله ی جدیدی گذاشت و دولت ایران نیز پس از 14 سال که از مخابره  نخستین پیام تلگرافی توسط مورس گذشته بود سیم کشی تلگراف را آغاز و ارتباط با سیم را شر/وع کرد . بدنبال تلگراف ، استفاده از تلفن با سیم ، تلفن بی سیم ، و رادیو ، و تلویزیون و ماهواره به تدریج بیشتر و بیشتر شد و تا به آنجا رسید که امروز شرکت مخابرات ایران ، از آخرین دستاورد های علمی و فنی داخلی و خارجی بهره می گیرد و با سرمایه هایی عظیم ، دستگاههای پیچیده الکتریکی   و الکترونیکی مخابراتی را در زمین و فضا به کار می گیرد تا ارتباط بین مردم را سریعتر ، دقیقتر و آسانتر برقرار کند .

شرکت مخابرات ایران از کارشناسان آگاه و متخصص در امر تلگراف ، تلفن ثابت و سیار ، تلکس و فاکس مایل ، ویدئوتکس ، کامپیوتر ، ماهواره ..... بهره می گیرد و به تأسیس و توسعه و نگهداری و بهره برداری شبکه .های عظیم مخابراتی کشور برای انتقال و ارسال علائم ، نوشته ها ، تصاویر ، صدا و هرگونه اطلاعت دیگر می پردازد .

هدفها و وظایف

شرکت مخابرات ایران مسئول تأسیس ، توسعه ، نگهداری و بهره برداری شبکه عظیم مخابراتی کشور است . این شرکت وظیفه دارد ارتباطات مخابراتی برای دولت و عموم مردم در سطح شهرها .و روستا ها تأمین کند و پیوسته در جهت بالا بردن سطح آموزش کارکنان یا استفاده از روشهای جدید و وسایل ارتباطی پیشرفته باشد .

یکی دیگر از هدفهای شرکت مخابرات افزایش بهره وری و شرکت دادن مردم در انجام خدمات مخابراتی کشور و اقتصادی کردن خدمات است از این رو ایجاد شرکتهای مستقل منطقه ای مخابرات و واگذاری ارایه خدمات مخابراتی شهری در محدوده شهر ها به بخش غیر دولتی از جمله هدفهای این شرکت است .

پایه گذاری تلگراف در ایران

دانش آموزان مدرسه  دارالفنون به راهنمایی معلم علاقه مند توپخانه موسیو کرشیش نمساوی ( اتریشی) نخستین فرستنده و گیرنده ی تلگراف را در اسفند 1236 ساختند و با شیم کشی میان دو کلاس مدرسه ، مخابره آزمایشی تلگراف را در حضور میزا آقاخان نوری صدر اعظم انجام دادند . ناصر دین شاه از  شنیدن خبر موفقیت این طرح شاد شد و توسط نخست وزیر از وزیر علوم ، علی قلی میرزا اعتضاد الساطنه عموی دانشمندش  اظهار رضایت خاطر کرد و به موسیو کرشیش اتریشی خلعت التفات کرد و به عالیجاه رضاقلی خان هدایت معرفی به لله باشی و شاگردان توپچی که در این کار دخیل /بودند اکرام و انعام تمام به ظهور آورد و به هر یک انعام مرحمت کردند . سپس شاه دستور داد که بین قصر گلستان و باغ لاله زار ( خیابان لاله زار فعلی ) سیم تلگراف کشیده شود . این کار به دستیاری کرشیش انجام شد

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر