دانلود تحقیق درمورد ساختار نرخ سود در بانكداري بدون ربا

دانلود تحقیق درمورد ساختار نرخ سود در بانكداري بدون ربا

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد ساختار نرخ سود در بانكداري بدون ربا

با دانلود تحقیق در مورد ساختار نرخ سود در بانكداري بدون ربا در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ساختار نرخ سود در بانكداري بدون ربا را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ساختار نرخ سود در بانكداري بدون ربا ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ساختار نرخ سود در بانكداري بدون ربا

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:16 صفحه

قسمتی از فایل:

چكيده :

در حال حاضريكي از مباحث بحث برانگيز، سطح مطلوب نرخ سود تسهيلات وسپرده هاي بانكي است .  سؤالي كه مطرح ميشود اين است كه براساس مباني بانكداري بدون ربا ، سياست هاي پولي و بانكي ونرخ سود تسهيلات چگونه بايستي سياست گزاري شده و درنظام بانكي مورد استفاده قرار گيرد ؟

هدف از اين مقاله ، در ابتدا نگاهي به ساز و كارهاي مورد استفاده در نظام بانكداري              بين الملل براي محاسبه نرخ بهره ومقايسه آن با روش هاي مورد استفاده بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران بر مبناي قانون بانكداري بدون ربا براي محاسبه نرخ سود است . در ادامه رابطه كنوني تعيين نرخ سود در نظام بانكي كشور مورد تجزيه و تحليل قرار              مي گيرد و درنهايت با ارائه يك مثال عملي ، روش پيشنهادي براي تعيين نرخ سود ارائه ميگردد.

واژه هاي كليدي :

نرخ بهره سود ، نظام بانكداري بدون ربا ، روش هاي تعيين نرخ سود .

1-    مقدمه

طي ماه هاي اخير بحث هاي مختلفي در زمينه سطح مطلوب نرخ سود تسهيلات و              سپرده هاي بانك مطرح گرديده است. اين كه اين ابزار در وضعيت كنوني براساس مباني بانكداري بدون ربا ، سياست هاي پولي وبانكي و درنهايت هزينه و فايده چگونه بايد مورد سياست گزاري و استفاده قرار گيرد ؛ مورد اختلاف نظرجدي بين كارشناسان و صاحب نظران ذيربط بوده است كه البته هركدام دلايل و مستندات قابل توجه و مورد قبولي را نيز ارائه ميكنند .

در اين نوشته سعي براين است تا در ابتدا ساز وكار تعيين نرخ سود در نظام بانكداري      بين المللي و ساز وكارمزبور در نظام كنوني بانكداري بدون مورد توجه قرار گرفته ، سپس با ارزيابي و بررسي روش هاي آزاد سازي نرخ سود ، در اين ارتباط روش بهينه ارائه گردد.

2-    ساختار تعيين نرخ بهره در نظام بانكداري بين المللي

2-1- تعريف بهره

درخصوص بهره از ديدگاه هاي مختلف تعاريفي عنوان گرديده كه بعضا" شامل موارد زير است :

الف – بهره در واقع هزينه اي است كه افراد در ازاي استفاده از منابع ديگران به آن ها     مي پردازد .

ب – بهره درآمدي است كه فرد به ازاي به تعويق انداختن استفاده از منابع خود دريافت           مي نمايد .

ج – بهره هزينه نگهداري پول است . درصورتي كه شما منابع خود را نزد نگهداري نماييد و آن را قرض ندهيد ، هزينه اين نگهداري پول همان ميزان بهره اي است كه شما از آن محروم گرديده اند .

د ) بهره قيمت پول است و به اين عنوان پاداشي است كه به وام دهنده پرداخت ميشود ، تا دروهله اول آنان را ترغيب كند كه از وجوه نقد خود جدا شوند و در وهلهء دوم ، خطرات اقتصادي را كه درجريان قرض دادن پول ممكن است پديد آيد ، خنثي كند .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر