دانلود تحقیق درمورد فضاي شهري و تعابير مرتبط

دانلود تحقیق درمورد فضاي شهري و تعابير مرتبط

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد فضاي شهري و تعابير مرتبط

با دانلود تحقیق در مورد فضاي شهري و تعابير مرتبط در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق فضاي شهري و تعابير مرتبط را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق فضاي شهري و تعابير مرتبط ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد فضاي شهري و تعابير مرتبط

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:45 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

فضاي شهري و تعابير مرتبط

مطرح كردن و پرداخت به اين بحث از آن جهت اهميت دارد كه كمترين حاصل آن ميتواند به عنوان عامل تفاهم متقابل عمل كند كه با ارجاع مطالعه به مباحث ذيربط در اين جا فقط به برخي نكات مرتبط با فضا، فضاي شهري، طراحي شهري و معماري اشاره ميشود. بايد توجه كرد كه واژه يا مفهوم فضا به عنوان تعبيري كه در شهرسازي و معماري مورد استفاده قرار ميگيرد، تعبيري متأخر است و متعادل كه در زبان فارسي و نزد حكماي ايراني واژهي مكان بوده است (مراجعه كنيد به نقيزاده و امينزاده، 1383 و سجادي، 13719

به همين ترتيب ميتوان براي ساير تعابير مرتبط با شهر مثل فضاي شهري، شهر، شهروند، مسكن و زندگي شهري نيز صبغه و معنايي ايراني معرفي كرد. (نقيزاده، 1381، الف)

ممكن است اطلاق فضا به آن دسته از مكانهايي در شهر كه ارزش فضايي گذشتهي خويش را به  كلي از دست داده باشند نفي شود. (توسلي و بنيادي، 1371، ص 41) و در واقع فضا به مكانها و محدودههايي از شهر اطلاق ميشود كه واجد ارزش باشند. در اين صورت اولا مكانهاي فراواني (به خصوص در شهرهاي جديد) فاقد شرايط لازم براي فضا ناميده شدن هستند، و ثانيا بحث تعريف ارزشها موضوعي است كه بايد به آن پرداخته شود. به اين ترتيب شايد بهتر باشد كه [با اندكي تسامح] فضا مفهومي خنثي تلقي شود كه ارزشهاي ادراكي و فرهنگي و معنوي و هويتي آن، مقام و منزلتش را به عنوان صفت وي (مطلوبيت، معنويت، انساني بودن، هويت داشتن، كيفي بودن و امثالهم) تعيين كند. (رك نقيزاده و امينزاده، 1383)

 

 

 

 

 

 

 

 

بین النهرین

و مصر

سبک پارسی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بین النهرین:

ساختار کلی :

شهر در هر دو تمدن بین النهرین و حکومت های ماد و هخامنش به  دو بخش اصلی تقسیم می شود که هر یک جزئیاتی متفاوت از دیدگاه توده و فضا و عملکرد و هویت دارند.

شهر محل اسکان و فعالیت سایر اقشار جامعه است. توده و فضا در آن به سبکی طراحی نشده واندام وار نظم یافته اند. شکلی مشابه  شبکه ای شطرنجی اما ارگانیک با تأکید بر توده . توده و فضا در شهر بین النهرین فقط در تمنوس هویت دارند در سایر نقاط شهر فقط توده به مفهوم منطقه مسکونی با هویت است. و فضا به عنوان مکانی برا ی اجتماع و فعالیت های جمعی و مبادلات اجتماعی وجود ندارد. به طوری که فضاها فقط به معابر خلاصه می شوند و به گفته ی وایت هاوس در کتاب نخستین شهر ممکن است در داخل بافت و باروی شهر فضاهای باز باشد و در آن جا چشممان به چهار پایان در حال چرا بیفتد.

توده در شهر سومری طبقات دارد . حتی از نظر ارتفاع نیز مقر پادشاه در محلی مرتفع قرار دارد. از ساختمان های مرکز شهر خیابان هایی به سمت دروازه بوده که  خانه بزرگان در حاشیه آن قرار دارد که می تواند این گونه باشد که منزل بزرگان به فضایی منتهی می شده که دسترسی به کاخ را داشته اما پشت آن در فضایی متراکم بسته و خفه با کوچه هایی کم عرض و کثیف منزل افراد عادی است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر