4,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 45904
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1962
  • تعداد فروش: 5

دسته بندی فابل ها

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد زندگي سالمندان

دانلود تحقیق درمورد زندگي سالمندان

0 2k
دانلود تحقیق درمورد زندگي سالمندان

با دانلود تحقیق در مورد زندگي سالمندان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق زندگي سالمندان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق زندگي سالمندان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد زندگي سالمندان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:4 صفحه

قسمتی از فایل:

عادت به طريقه صحيح زندگي(healthy lifestyles )و فعاليت در تمام سنين نقش بسيار مهم در مراقبت از خود دارد .يكي از مسائل دوران سالمندي عدم توانايي در عادت به چنين lifestyles در سنين بالا مي باشد.انجام فعاليتهاي ورزشي «مصرف غذاهاي سالم «عدم استعمال دخانيات « مصرف الكل و داروها به صورت عاقلانه در سنين بالا از بروز بيماريها كاهش فعاليت پيشگيري نموده و منجر به افزايش طول عمر و بهبود كيفيت زندگي مي شود.

بخش عظیمی از سالمندان از نظر مالی وضعیت باثباتی دارند: اصلاحات نظام بازنشستگی در سال 1957 باعث شد که این نسل بیش‌ازپیش از رفاه عمومی بهره‌ مند شود. امروزه آنان حتا می‌ توانند به فرزندان خود برای تشکیل خانواده از نظر مالی کمک کنند. با این‌که فقر در میان سالمندان به‌طورکامل برچیده نشده ولی خطر فقر در میان این نسل به‌ مراتب کم‌تر از نسل‌ های پیشین است.

امروزه به ندرت اتفاق می افتد که سه نسل از یک خانواده در زیر یک سقف زندگی کنند. ولی بین فرزندان بالغ و والدینشان، هم چنین بین پدربزرگ و مادر بزرگ و نوادگان ارتباط عاطفی عمیقی وجود دارد. دولت فدرال قصد دارد در یک پروژه ی آزمایشی روابط بین نسل ها را بیش از پیش تحکیم بخشد.

 

مصرف دخانيات

     سيگار كشيدن مهمترين ريسك فاكتور قابل اصلاح و مهمترين عامل قابل پيشگيري مرگ در كليه سنين مي باشد .سيگار كشيدن نه تنها ريسك بيماريها يي مانند سرطان ريه را افزايش مي دهد بلكه با تشديد فاكتورهايي ظرفيتهاي حياتي فرد را نيز كاهش مي دهد . به عنوان مثال سيگار كشيدن دانسيته استخوانها «قدرت عضلاني و فونكسيون ريوي را كاهش مي دهد .تحقيقات نشان داده است كه نه تنها فاكتور خطر در افزايش بسياري از بيماريها مي باشد بلكه اثر بيماريزايي آن در طي زمان وبا مقدار مصرف سيگار ارتباط مستقيم دارد .يك پيام حياتي براي جوانان اين است ‹‹ اگر مي خواهيد به سنين سالمندي برسيد سيگار نكشيد ›› يا اينكه اگر مي خواهيد بيشتر عمر كنيد و شانس زندگي بهتري داشته با شيد سيگار نكشيد.فوايد ترك سيگار بسيار وسيع و در تمام سنين كار برد دارد .هيچوقت براي ترك سيگار دير نيست . احتمال سكته هاي مغزي پس از دو سال ترك سيگار كاهش مي يابد و پس از پنج سال همانند افرا دي كه هرگز سيگار نكشيده اند مي شود. براي بيماريهاي ديگر مانند سرطان ريه و بيماريهاي انسدادي ريوي ترك سيگار احتمال اين بيماريها را با سرعت كمتري كاهش ميدهد. چون اثرات سيگار طولاني مدت و تجمعي مي باشد لذا تماس اخير نشان دهنده احتمال بروز بيماري در آينده نيست و به تماسهاي گذشته توجه شود .(Doll 1999  ).

    سيگار با مصرف داروها نيز تداخل مي يابد .دود سيگار دست دوم نيز براي سلامت افراد سالمند مضر مي باشد به خصوص بيماريهايي مانند آسم و بيماريهاي تنفسي ديگر.اغلب سيگاريها از سنين جواني شروع به كشيدن سيگار مي كنند و به نيكوتين سيگار معتاد مي شوند .بنابر اين مهمترين استراتژي در كنترل سيگار تلاش در جهت پيشگيري از  مصرف دخانيات در كودكان و جوانان مي باشد.همزمان طرحهاي جامع در جهت كاهش مصرف سيگار در بزرگسالان مانند وضع ماليات و محدوديت تبليغات سيگار و كمك به آنها در قطع مصرف سيگار صورت گيرد .مطالعات نشان داده است كه در كشورهايي با درامد متوسط و كم كنترل مصرف دخانيات هزينه اثربخشي خوبي دارد.مطالعات محافظه كارانه  در چين نشان داده است كه افزايش ده درصد در ماليات سيگار منجر به 5 در صد كاهش مصرف سيگار و 5 در صد افزايش درامد مالياتي      مي گردد.اين مقدار درامد براي تهيه برنامه هاي بهداشتي براي يك سوم مردم فقير چين كافي مي باشد(World Bank 1999 ).   

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر