دانلود تحقیق درمورد تاريخچه پيدايش مديريت منابع انساني

دانلود تحقیق درمورد تاريخچه پيدايش مديريت منابع انساني

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد تاريخچه پيدايش مديريت منابع انساني

با دانلود تحقیق در مورد تاريخچه پيدايش مديريت منابع انساني در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تاريخچه پيدايش مديريت منابع انساني را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تاريخچه پيدايش مديريت منابع انساني ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تاريخچه پيدايش مديريت منابع انساني

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:23 صفحه

قسمتی از فایل:

فلسفه نوين مديريت منابع انساني ؛   ساختار وسازماندهي آن به شكل امروزي همگي نتيجه تعامل ميان مجموعه اي حوادث و تحولاتي است كه با  وقوع  انقلاب صنعتي  در انگلستان (حدود 1760)  آغاز شده است و تا به امروز ادامه دارد  . البته پيدايش و رشد تدريجي مديريت منابع انساني به پيشتر  از  آن  و به دوران باستان باز مي گردد و شواهدي از تشكيل اصناف  و  بروز اعتصابات كارگري منظم و سازمان  يافته در روم ومصرمشاهده شده است .تحقيقات نشان مي دهد پيشه وران وصنعتگران رومي درقرن هفتم قبل از ميلاد اتحاديه ها و  سنديكاهايي  به  وجود  آورده  بودند كه اعضاي آن  را  اصناف  مختلفي  مانند  صنف مطرب (نوازنده)  ؛طلاكار؛مسگر ؛سفالگر؛رنگرز؛ كفاش و مهتر تشكيل مي دادند . همچنين تحقيق  ديگري نشان ميدهد  در 1100  سال قبل از  ميلاد  بردگاني  كه در  يكي از معابد مصر  به  كار واداشته شده بودند دست به اعتصاب زدند .

اما  مقصود  از مطالب ذكر  شده  شرح وقايع  مهمي است  در طول تاريخ كه در پيدايش اداره اموركاركنان بعنوان  واحدي  مستقل و داراي وظايفي كاملاُ تخصصي تاثيربسزايي گذاشته اند .

 

عوامل موثر درشكل گيري مديريت  منابع انساني به صورت امروزي آن به شرح زير مي باشد :

 

1.     پيشرفت وتحول سريع تكنولوژي و تخصصي شدن مشاغل در انقلاب صنعتي

2.     اوج گيري نهضتهاي كارگري و ظهور اتحاديه ها كه به نمايندگي از مصرف تمام كارگران با كارفرمايان وارد مزاكره شدند .

3.     مديريت علمي

4.     روانشناسي صنعتي : شناخت وانتخاب افراد براي مشاغلي كه با نيرو استعداد وتوانايهاي آنان مطابقت داشته باشد .

5.     ظهور و ورود متخصصان  وكارشناسان نيروي انساني به صحنه وانجام مجموعه اي از وظائف  تخصصي در ضمينه هايي از قبيل استخدام ؛ رفاه كاركنان ؛ قيمت گذاري كار؛ايمني؛ آموزش وخدمات پزشكي و ايجاد حوزه خاصي در سازمان  براي نظارت بر اين فعاليتها .

6.     مكتب روابت انساني: تحقيقات التون مايو كه ميزان توليد را تابع همكاريهاي گروهي مي انست .

 

ماهيت مديريت منابع انساني

 

مديريت منابع انساني را شناسائي ؛ انتخاب ؛ استخدام ؛ تربيت و پرورش نيروي انساني به منظور نيل به اهداف سازمان تعريف كرده اند  . منظور  از منابع  انساني يك  سازمان تمام  افرادي  است كه در سطوح مختلف  سازمان  مشغول  به  كارند منظور از سازمان تشكيلات  بزرگ  يا كوچكي  است كه به قصد و نيتي خاص و براي نيل به اهداف تجاري خصوصي ؛ وزارتخانه دولتي ؛ باشگاه ورزشي و تفريحي وغيره به وجود آمده است .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر