دانلود تحقیق درمورد کد الکترونیکی محصول

دانلود تحقیق درمورد کد الکترونیکی محصول

0 2.3k
دانلود تحقیق درمورد کد الکترونیکی محصول

با دانلود تحقیق در مورد کد الکترونیکی محصول در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق کد الکترونیکی محصول را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق کد الکترونیکی محصول ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد کد الکترونیکی محصول

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:29 صفحه

قسمتی از فایل:

مقاله کد الکترونیکی محصول (EPC) ، استانداردها و شبکه جهانی آن

واژه­های کلیدی: کد الکترونیکی محصول، شبکه جهانی کد الکترونیکی محصول، سرویس نامگذاری اشیاء، سرویس یابش، سرویس اطلاعات کد الکترونیکی محصول، میان­افزار

چکیده : با گسترش روزافزون فناوری RFID و استفاده از آن در کاربردهای مختلف، نیاز به وجود یک استاندارد جهانی که تولیدکنندگان سخت‌افزارها و نرم­افزارهای RFID بتوانند از آن برای سازگار کردن محصولات خود استفاده نمایند، بیش از پیش احساس می­شود. در همین راستا سازمان جهانی کد الکترونیکی محصول (Electronic Product Code) در حال توسعه مجموعه­ای از استانداردها است. علاوه بر این، کد الکترونیکی محصول می­تواند به عنوان یک شناسه منحصر به فرد با ساختار مناسب برای شناسایی اشیاء و کالاها در زنجیره تولید به کار رود. شبکه جهانی کد الکترونیکی محصول در روشی مشابه با شبکه جهانی وب، می­کوشد تا از راهی ایمن،  به اشتراک داده­های مربوط به محصولات پرداخته و بستری مناسب برای دریافت اطلاعات فراهم نماید.

در این مقاله در ابتدا به تاریخچه مختصری از کد الکترونیکی محصول و سپس به معرفی ساختار آن پرداخته می­شود. پس از آن اجزاء اصلی و فرعی شبکه جهانی EPC معرفی و نحوه عملکرد و ارتباط آن­ها با هم شرح داده می­شود. در قسمتی از مقاله هم مقایسه­ای بین شبکه جهانی کد الکترونیکی محصول و شبکه جهانی وب ارائه می­شود. فواید استفاده از این شبکه و کد الکترونیکی کالا هم در بخش دیگری مورد بررسی قرار می­گیرد.

1. مقدمه

 

شناسایی خودکار از طریق فرکانس رادیویی[1][1]  به دنبال ایجاد تغییرات کلی در زمینه مدیریت زنجیره تولید است و می­کوشد تا به صرفه­جویی اقتصادی در کلیه خطوط از بالا تا پایین بپردازد.

RFID در ابتدای استفاده از آن، در بهبود مدیریت زنجیره تولید صنایع مختلف و مکان­هایی که مدیریت پیگیری کالاها از اهمیت ویژه­ای برخوردار بود، مورداستفاده قرار می­گرفت. اما کم کم با ظهور شبکه جهانی کدهای الکترونیکی، ارزش RFID  بیش از پیش برای صاحبان صنایع مشخص شد. با استفاده از این شبکه، چالش­های دنیای واقعی از طریق انتشار خودکار اطلاعات، ارزیابی لحظه­ای و با دقت اطلاعات برای همه بخش­های موجود در زنجیره تولید برطرف شد [1].

کد الکترونیکی محصول[1][2] به عنوان تکنولوژی استفاده از سیستم­های حسی پیشرفته [1][3] نظیر RFID، به منظور بالابردن کارایی و دقت در فرایندهای مختلف موجود در زنجیره تولید ظاهر شد. با به اشتراک گذاشتن داده­ها، سازمان­های مختلف می­توانند تغییرات موجود در چرخه تولید را به صورت بلادرنگ مشاهده نمایند [2].

کدهای الکترونیکی محصول چیزی جز یک شناسه منحصر به فرد برای کنترل اشیاء و محصولات در زنجیره تولید نیستند. این کدها جزء عمده­ای از شبکه جهانی کد الکترونیکی محصول هستند. این شبکه به همراه بخش­های دیگری که در زیر به توضیح آن­ها پرداخته می­شود، در جهتی مشابه با شبکه جهانی وب برای دریافت اطلاعات مربوط به هر کالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. هم­اکنون شبکه­ جهانی کد الکترونیکی محصول در تلاش است که برای هر کالا یا محصول در زنجیره تولید یک صفحه وب اختصاص دهد که مشخصات کالا و مکان فعلی آن در زنجیره را مشخص کند [6].

 

 

2. خلاصه­ای از تاریخچه استفاده از کد الکترونیکی محصول

 

اگر چه جنبه­های مختلف تکنولوژی شناسایی از طریق فرکانس رادیویی مسأله تازه­ای نیست اما این فناوری تنها دو دهه است که با عنوان RFID مورد استفاده قرار می­گیرد. در سال­های 1980 و 1990 یعنی مدت زمان طولانی پس از به کارگیری RFID در جنگ جهانی دوم، نوآوری­های صورت گرفته در زمینه تکنولوژی­های مبتنی بر فرکانس­های رادیویی سبب شد تا برچسب­های غیرفعال به عنوان جزئی از این فناوری و برای دستیابی به برد خوانایی کافی و عملی برای کاربردهای متنوع وارد بازار کار شوند [3]. امروزه برچسب­های RFID در هر جایی مورد استفاده قرار می­گیرند، در حالی که تا چندی پیش پتانسیل واقعی این فناوری برای عموم مردم و حتی صاحبان صنایع مشخص نبود.

با ظهور کد الکترونیکی محصول همه چیز متحول شد. EPC به عنوان مجموعه­ای از استانداردها و تکنولوژی­ها برای تبدیل RFID  به یک طرح استاندارد شده، برای پیگیری مواد در زنجیره تولید معرفی شد.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر