دانلودطرح جابرباموضوع نوع خاک در ناحیه ما

طرح جابرباموضوع نوع خاک در ناحیه ما

0 3.1k
دانلودطرح جابرباموضوع نوع خاک در ناحیه ما
نام فایل:طرح جابرباموضوع نوع خاک در ناحیه ما
فرمت فای:ورد

خاک
اگر درباره خاک زیر پایتان فکر کنید از پیچیدگی آن متحیر می مانید. خاک ها از نظر ترکیب و ساختار ذرات با هم متفاوتند. ترکیب و ساختمان خاک به دقت از سوی کشاورزانی که به خاک مناسب برای کاشت محصولات نیاز دارند و همچنین مهندسانی که ممکن است به فهم خاک برای مقاصد مختلف نیاز داشته باشند مورد بررسی قرار می گیرد. خاک برای پایداری اکوسیستم هم اهمیتی حیاتی دارد چراکه به صورت محیط طبیعی برای رشد پوشش گیاهی عمل می کند. در این مطلب تعریفی از خاک ارایه می گردد و عوامل تعیین کننده ساختار و نوع خاک مورد بررسی قرار می گیرد.خاک با یک تکه سنگ خرد شده و یا یک لایه جرم کثیف متفاوت است، خاصه مهم خاک این است که زنده است و موجودات زنده را می پروراند که مثال بارز آن گیاهان هستند. به دیگر بیان میتوان خاک را پوسته ای از زمین نامید که بدون آن زمین خواهد مرد.
پوسته زمین ( در اینجا خاک) بوسیله باد، آب یا فعالیتهای انسان فرسوده می شود و از دیگر سو توسط فرآیند هوا زدگی سنگها یا بعبارت درست تر مواد مادری مجدّداً احیا یا نو می شود. خاک با دیمانسیون سه بعدی تعریف می شود یعنی ارتفاع به علاوه مساحت.
هنگامی که در جاده ای شما در حال حرکت هستید به مقطع بریده تپه کنار جاده ( مقطع طبیعی ) نگاه کنید. می بینید که خاک روی آن، از لایه های مختلفی با رنگهای متفاوت تشکیل شده است. دقت کنید که به چه ترتیبی ضخامت لایه های منفرد از بالا به پائین تغییر می کند. چرا لایه های پائینی خاک تپه معمولاً ضخیم تر هستند؟ چرا لایه بالائی خاک تیره تر است؟ پاسخ همه این سئوالها به چگونگی تشکیل خاک بر می گردد.

4,000 تومان