دانلودطرح درس رو زانه درس هویت و ارزش تفکر و پژوهش پایه ششم

اهداف و پیامدها وجود تعامل بین معلم و دانش آموزان در فراگیری درس هویت و ارزش فعالیت بر اساس اهداف معین واز پیش تعیین شده در فر

0 1.9k

تعدادصفحات7

فرمت فایلword

شرح حال

بسم الله الرحمن الرحیم

به نام و یادخداوند

دانلودطرح درس رو زانه درس هویت و ارزش تفکر و پژوهش پایه ششم 

رئوس مطالب

آشنایی کامل دانش آموزان با مفهوم درس و  ایجاد تفکر و خلاقیت در فرایند یاد دهی – یادگیری

 

مواد و رسانه‌های آموزشی

Cd های آموزشی .تولید محتوای الکترونیکی.پاورپوینت آموزشی.قلم نوری.برد هوشمند

پیش بینی رفتار ورودی

با یاد و نام خدا و سلام و احوالپرسی بررسی وضعیت روحی و روانی و حضور و غیاب و پرسش و پاسخ

ایجاد ارتباط ششمیه

 معلم بعد از احوالپرسی نظر دانش آموزان را راجع به کتاب تفکر و پژوهش پایه ششم و درس هویت و ارزش می پرسد و روش های علاقه مند نمودن دانش آموزان به این درس را به کار می گیرد.

زمان 8   دقیقه

گروه‌بندی، مدل و ساختار کلاسی

معلم کلاس را آماده کرده و به صورت یو شکل در می آورد و دانش آموزان را به چند گروه تقسیم می کند که بهتر بتواند با دانش آموزان ارتباط برقرار کرده و درس هویت و ارزش را تدریس نماید.

روش ‌ایجاد و تداوم انگیزه

بالا بردن قدرت استدلال دانش آموزان با استفاده از شیوه ی مناسب- علاقه مند کردن دانش آموزان به تدریس کتاب تفکر و پژوهش درس هویت و ارزش پایه ششم  و بیان موارد مختلف و توجه دادن آنها به اهداف درس

زمان: متناوب

ارزشیابی آغازین

معلم درباره موضوعاتی که در درس هویت و ارزش در کتاب تفکر و پژوهش پایه ششم وجود دارد به دانش آموزان تعدادی برگه که از قبل سؤالاتی نوشته شده می دهد تا به سؤالات پاسخ دهند و هم گروهی ها آنها را تصحیح کنند.

زمان: 5 دقیقه

روش‌های تدریس

پرسش و پاسخ، گروهی

ب: فعالیت‌های مرحله حین تدریس


محتوای فایل دانلودی

• توجه ویژه به تفاوت های فردی در بین دانش آموزان • اهمیت نحوه ی رفتار معلم با دانش آموز • ایجاد جو دوستانه جهت جلوگیری از خستگی دانش آموزان • استفاده ی بهینه از حداقل امکانات • توجه به دانش آموزان ویژه و کم حرف . • استفاده از تجربیات نو و به روز و در دسترس دانش آموزان جهت تدریس . • مشارکت کلیه ی دانش آموزان در امر تدریس . • تقویت هوش بینایی ، شنوایی و گویایی در دانش آموزان با طرح پرسش های گوناگون فعالیت‌های معلم- دانش‌آموز: این فعالیت‌ها به صورت تلفیقی مطرح می‌شود و تفکیک آن به معنای مجزا بودن فعالیت‌های معلم و دانش‌آموز است و منطقی به نظر نمی‌رسد و به همین خاطر از خط‌چین استفاده شده است. فعالیت های معلم فعالیت های دانش آموزان معلم تدریس درس هویت و ارزش را آغاز می کند دانش آموزان کاملا به درس گوش می دهند. معلم در رابطه با درس هویت و ارزش اهداف را بیان می کند. دانش آموزان با توجه به اهداف بیان شده مثال می زنند. معلم تدریس درس هویت و ارزش را به کمک برد هوشمند و محتوا سازی تکمیل می کند. دانش آموزان با اشتیاق مراحل تدریس را دنبال می کنند. معلم در حین تدریس درس هویت و ارزش دانش آموزی را پای تابلو می آورد. دانش آموز به دقت هنگام تدریس همکاری می کند. معلم یک جمع بندی نهایی را درباره هویت و ارزش برای دانش آموزان بیان می کند. دانش آموزان از تدریس حاضر راضی و خشنود می شوند و به دقت گوش می دهند. مدت زمان: 50 دقیقه

ارسال دیدگاه

برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.

12,000 تومان